søndag 26. august 2012

Vi har fått plen!



 Det er utrolig deilig å endelig få gress! Det kom på rull og var ferdig lagt på en halvtime. Selvsagt hadde de ikke med nok, så vi får mer på mandag.
Men siden sist så er da gjerdet ferdig! Så nå stikker ikke Dennis av lengre :D Han ble noe fortvilt her en dag og sjekket alle plasser han kunne stikke av på før, men måtte si seg tapt.


 Søppeldunkene har fått seg plass bak lekestua, så får vi se om det blir platt eller asfalt under de.


 Gjerdet ble utrolig flott så da venter vi bare på litt mer penger i kassa før de siste detaljene er på plass.


 Foran lekestua har jeg satt ned en syrin og et tre fra syden tror jeg, mulig det er et frukttre også, vi får se :)


 Her er da "plena" til Henry, den er nesten helt hellig. Så den vannes hver kveld og natt. Selv om regnet øser ned.


 Håper på å stjele litt mer plen herfra etterhvert. Men foreløbig er den ok som den er. Øverst i venstre hjørne skal jeg ha min rosehage, og Henry har sagt han vil lage en buegang der. Både for at det er pent og fordi han trenger å stive av gjerdet.


 Endelig er sagbenken borte, eller borte er den jo ikke, den står jo i garasjen. Men det ga hvertfall meg muligheten til å begynne å planlegge kjøkkenhagen min.


 Dennis har en tendens til å bli med på alle bilder.


 Det er altså utenom denne brede stien at jeg skal ha mine mange kasser.


 Stien skal ende borte med hushjørnet. Inngang til boden og ikke minst ved trappen som skal gå opp til platten.

 Her er loungen som jeg har valgt å kalle den. Treet som er plantet her er jeg ikke sikker på hva er, det blir spennende å se om den kommer seg for den har ikke trivdes i murerbøtta. Men jeg har et håp.


 Det er jo litt byggeplass tendenser enda, men ved den store bøtta står det en villvin, tror den er rød. Husker ikke navn for øyeblikket.




 Vurderer å sette en benk på det smaleste mot gjerdet der, har lyst på en sånn badekarsofa.


 Henry får nok av kasser å lage til meg hvertfall!


 
 Syrinen er endelig kommet i jorda, etter et år i pallekarm.


Ingen kommentarer: