torsdag 26. juli 2012

Fremgang!

Det er så herlig å se at ting skjer i hagen, selvsagt går det ikke fort nok for meg, men nå er det hvertfall action hver dag! Og det er bare få dager igjen til vi kan nyte den. Eller det blir vel ikke før vi kommer tilbake fra ferie da :D

 Siden min storebror røsket løs hele muren min, så den bare ble stående på vippen. Ble det omsider satt opp en ny og sikker mur. Her er gravemaskinen i full vigør med å rive det gamle gjerdet  samt muren.

Fryktelig trist at villvinen min måtte bort for å få til muren, men noe må en jo bare gjennom om det skal bli bedre! 

 Mye jord og stein! Har kjørt bort masse! Men det er likevel mer enn nok igjen.

Røret somer over hovedstoppekranen til huset er kappet ned.

Endelig er muren oppe og gravemaskinen holder her på med å planere.

Siden de forrige gang lagde muren slik at den ble lavere og lavere, noe som resulterer i at min plen  og hage  ikke blir FLAT ble det satt opp høyere mur samt forskalet og støpt mot naboen. Så nå blir det bra!


Flinke kjæresten min har fått opp reisverket til uteplassen.

 Og selvsagt også til resten av gjerdet.
 Flott kantsten mot kjøkkenhagen, slik at Henry får klippe plen og jeg får en gressfri del.
 En støttemur er satt opp ved verandaen slik at det blir to nivå, den nederste er FLAT, mens den øverste skrår litt.
 Veggen her skal slammes og det skal fikses opp rundt alle vinduene.
 Det er nesten flatt, så det får duge. Gjerdet her blir nok byttet ut etterhvert, men det skal få stå foreløbig.
 Kantstein på 12 cm, avgrensning mot plen og parkering. Her sskal det også settes opp gjerder.

Parkeringsplass
Inngangspartiet
Kantsten langs hele parkeringsplassen ut mot gata.

Kantstener på begge sider for å hindre grus og regn å komme ned i kjelleren.


Også garasjen får seg et løft denne gangen, gulvet skal støpes slik at det også der blir det FLATT. 
Ingenting i hagen min har vært flatt, så derfor er jeg nå ganske lykkelig :D

 Siden det skal støpes i garasjen måtte jo alt ryddes ut og det havnet da her... 

 Platten begynner å få sin prakt tilbake, men dog uten villvin... Foreløbig.

Ingen kommentarer: