torsdag 19. juli 2012

Hagen min før

Her er det tatt bilde fra veranda i 2. etasje østover.
 Noen tenker kanskje at nei, så ille kan da vel ikke hagen din ha vært. JO, den har faktisk vært det! Jeg har oversett den i 5 år, men endelig så ble det da action, det har tatt ca et år fra første gravemaskin var her til det nå nærmer seg slutten.


Fremdeles er utsikten østover. Den brune flekken er der som lekestua stod. Den er flyttet for øyeblikket for å gi plass til graevmaskiner. Det treet som dere kasnkje ser der, det var en rosebusk, også kom det plutselig opp et tre, som viste seg å være et plommetre.  Ifølge bestemor hadde det stått et tre der for 20 år siden eller noe.

I pallekarmene skal det egentlig være jordbær, men der er det nok skvalderkål...

Vestover, sør er garasjen til naboen.
Her er vel noen ripsbusker? Også er det den gamle haugen med hageavfall som bestefar alltid tømte dit. Og et stort lønnetre.
Syrinbusk
Som du kanskje ser så er det ikke gressplen, men jeg hadde skvalderkål, strå, mose, løvetann, krokus og mye annet rart.

Vest og nord
Ikke så lett å se kanskje men hele plenen haller altså da mot vest, og særs mye de siste  2-3 meterene mot vest.  Hadde flere lønne trær, de kommer jo opp både her og der. Samt ripsbusker, syriner og mye annet jeg ikke vet navnet på.

Nord
Her er det altså mot naboen, nordover. Denne jungelen er jeg helt sikker på at de også gleder seg til å bli kvitt.

Ingen kommentarer: